fredag 2 mars 2018

Tulpan tips.


Passa på nu när det är istider att frysa in dina tulpaner.
Fint att ställa vid entrèn med en tänd lykta bredvid.

Hur gör man;

Koka först vatten och låt det svalna.
Sen fyller du en plastspann med vattnet, stoppar ner tulpanerna, eller andra blommor, lägg på en skål, eller tallriks som passar i hålet på spannen och lägg dit en lite lagom tyngd ovanpå för att pressa ner blommorna så de inte flyter upp.

Låt stå minst ett dygn och ta sedan loss spannen och njut av lite vintervackert!


Har ni den där sköna fredagsfeelingen idag?
Jag har nu skyltat om med påsk i butiken.
Känns helt rätt och bra.
För det ÄR ju snart påsk och jag hann knappt sätta fram mina fina tuppar så började de hitta nya hem...😊
Jag har köpt hem flera fina i år som jag fann på mässan i Stockholm.

Annars är jag lite trött då vi var på kalas igår kväll.
Ska helt enkelt bli skönt att landa i soffan ikväll.

Kram på er.

Inga kommentarer: