måndag 5 mars 2018

Blommor och dokumentär.


Goder afton vinter.

Kung Bore har oss i sitt grepp.
Just nu singlar snön ner riktigt tjockt..

Jag hann precis ta en promenad och komma hem genom skogen innan det blev mörkt på riktigt.
Det är sannerligen det fina med att dagarna i alla fall är längre och ljusare, även om snön gör mars lite för vinterbetonad ännu men det lär väl försvinna.

Kolla så fina julrosor vi fick hem idag.

Jag har flera stycken planterade utanför dörren hemma och det är så fint med vinterblommande växter, de är ju sannerligen inte så många i den skaran.



Och så en blomma som väl ändå känns som solen och våren lite personifierat!
En narciss vid namn Julia Jane.
Så läcker!!!


Lite vår här på skåpet i rummet som vi tidigare kallade biblioteket men nu vet jag knappt vad vi kallar det...
Arbetsrum är det delvis men ändå ett rum man passerar så jag vill att där ska vara fint och snyggt och prydligt.


Ljushållarna är de nya jag precis skyltat om med.
De små använder jag här till värmeljus och den stora till en vårblomma.

Så fin liten blomsterbårds relief i glaset som syns extra tydligt när den står mot ljuset..




När jag var ute och gick lyssnade jag på en favorit poddarna som är Skäringer och Mannheimer och de tipsade om en dokumentär jag bara måååste se))
Den heter The work - gruppterapi med mördare.


"Det här är tveklöst den mest kraftfulla gruppterapisessionen som någonsin har fångats på film. Under fyra intensiva dagar i ett och samma rum i fängelset får en grupp fångar dömda för synnerligen grova brott, tillsammans med några frivilliga från utsidan, i tur och ordning gräva djupt i deras respektive förflutna, Det är en brutalt avslöjande process som inte minst får männen från utsidan att skakas om rejält. The work, som vunnit publikpriser och hyllats av kritiker världen över, är en emotionell och hjärtskärande film som verkligen utmanar våra förutfattade meningar om kriminalitet och maskulinitet."

-Johan Blomqvist-

Hoppas jag hinner se det ikväll...


Vi ses.

Kram och hej.

Inga kommentarer: