torsdag 11 januari 2018

Apoteket i Knäred!


Så har de bestämt att Apoteket i Knäred ska läggas ner!
Det beskedet kom igår kväll.
Efter ett möte som pensionärerna i Knäred kallats till!
Ok, 
så inga andra än pensionärerna bryr sig om det eller?!
Vad säger man...

Man blir arg, besviken, ledsen, folk opponerar sig och protesterar...
Men det hjälper inte.
Detta är bestämt och det skulle uppenbarligen inte komma fram förrän det är försent för ett upprop!
Vi har haft apotek i Knäred i så många år så jag minns inget annat men enligt min mamma hämtade man ut det receptbelagda på Vivo butiken för typ "hundra" år sedan och då den matbutiken fortfarande fanns.
(Om jag levde då vet jag inte ens...😊så det är ca 40-45 år sen det var så..)

Så vad får vi ha kvar på liten ort egentligen...

Nej, nu ska det som apoteket sålt hämtas ut på Coop butiken här i samhället.

Ska den personalen nu vara pharmaceuter också?!
Kunna svara på frågor...
Nja...
Den servicen som är svar på dina frågor får du klart leta upp på nätet, vilket kanske inte är lätt för alla generationer.

Så himla tråkigt!

Vi måste verkligen vara rädda om allt på vår lilla ort och det gäller för alla att tänka till var man handlar om man vill ha saker och ting kvar!
Det ÄR den krassa verkligheten.
I just apotekets fall så vet jag inte om det hjälpt dock då det styrs högre uppifrån oavsett trogna kunder från Knäred och dess upptagningsområden och en orsak som de nämnde på detta möte igår som var en anledning till att de skulle lägga ner var att folk handlat för lite.
Kanske inte så konstigt när de börjar med att dra in radikalt på öppettiderna, från att ha öppet måndag till fredag och sedan skär ner det till att ha öppet två dagar i veckan och då blev det långa köer tidvis och kanske folk tröttnade lite då...? Ytterligare en följd av detta blev ett väldigt begränsat sortiment.
Inte ens tandtråd fanns när jag ville köpa det...
Basvara kan man väl tycka...?!
Varken dyrt eller märkligt...




Jävligt besviken (ursäkta mig!) är man i alla fall.


Så för guds skull, folk tänk till när ni kan, och var rädd om det ni har på orten när ni har möjlighet att vara det.
Det gäller ALLA, oavsett var man bor.

Kram från mig

Inga kommentarer: