fredag 1 december 2017

Välkommen hem...


Hur maffigt är det inte att sätta denna stora rostiga rosett på en rejäl korg och fylla med ris av något slag...
Sen bara för att toppa det extra, så klart, så satte jag dit dessa vackra mörkt sammetsröda snittamaryllisarna...

Så läckert att ha denna typen av rosett på ett arrangemang vid entrèn.
Fäst rosetten på en korg eller en låda eller kruka.
Det finns små hål på baksidan som gör att man kan sätta dit en tråd och spänna fast rosetten.

Finns förstås i nätbutiken och butiken.



Mina fina örhänge från Pearls for Girls skymtar här...
Lite festliga med skimrande stenar...



Ett av advents alla ljusarrangemang...

Igår kväll " slängde jag upp" adventsbelysningen hemma.
Ja lite så kändes det...
Sent på kvällen och man vara bara trött och ville helst sjunka ihop framför TV;n.
Typiskt så det är inför advent för mig.
Svårt att hinna med hemmet som man också vill ska kännas fint men 100% av energin måste gå till jobbet.
Och de där 10%  som man kan plocka fram som extra bonus det får läggas på adventspiff hemma.

Men visst, ikväll när jag kommer hem så lyser det i våra fönster också...

DET,
är en underbart varm känsla.

Strålande stjärnor och glittrande ljus i mörkret är det bästa välkommen hem.

Hoppas ni hinner njuta av adventspiff och härlig stämning.

Kram Mariette

4 kommentarer:

Liselotte sa...

Vad finns det blev med blommorna, korgen och rosetten. En sån rostig rosett skulle jag vilja ha. Jag hittade den inte i nätbutiken. Finns det några kvar?

Liselotte sa...

Fint skulle det vara och inte finns. Liselotte

Tulipa sa...

Hej Liselotte.

De finns under kategori Trädgård och även under kategori Jul i nätbutiken.

Hoppas du haft en fin första advents helg!

Liselotte sa...

Jag har haft en fin advent. Jag hoppas du också haft det. Jag håller på att pynta och sy inför min julmarknad i vår glaspaviljong nästa lördag. Det skulle vara så fint med en sån rosett på en korg med gran som jag har i glaspaviljongen men jag hittar inte rosetten i nätbutiken. Om den finns tror du att den skulle hinna komma till på fredag. Hälsningar Liselotte