lördag 11 november 2017

Granar till novembers pysselkvällar!


Hej på er.

Det  närmar sig pyssel inför advent i butiken,
här kan du läsa om det!,
och jag har ju skrivit som information att vi ska göra en dörrkrans och även en dekoration att ha utanför dörren.

Och det är detta vi ska göra då!

En varsin gran!

Yes.

Så fina tycker jag och lite nytt som vi inte gjort förr.


Bli nu inte förskräckta hur vi ska hinna detta...

Du ska inte tillverka den från grunden...haha..då hade vi fått hålla på hela natten.

Min pappa har gjutit fötterna i betong och vi har satt i pinnar och jag har satt på stommen.

Det ni ska göra är att klä er gran i grönt.
Vill man kan man bara ha mossa eller så gör man som jag gjort och även klär den med granris.


Det går fort mot advent nu...

En ny stjärna till värmeljus har hittat in i nätbutiken.




En korg med kottar och äpplen ihop med lite grönt är fint utanför dörren...

Korgen ovan är ny från Miljögården.
Lägg lite säckväv i för extra inbäddning.
😊


Igår var det så galet mörkt hela dagen...

Så tacksam ibland att ha ett jobb där man får omge sig med vackert och att få vara kreativ.
Det blir sån bra motvikt till det mörka.
För som jag skrev igår man vill ju bara lysa upp novembers mörker med massvis av ljus och värme.


Lite info till alla som kommer hit och pysslar!

Ta med er handskar!
Det kan vara skönt när man ska fixa sin gran.


Trevlig härlig lördag!

7 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Så otroligt fina granar! Hur har du gjort stommarna? Använder du ståltråd när du klär dem med mössa?
Kram Jessika

Anonym sa...

Mossa ska det ju vara...

Tulipa sa...

Tack.
Stommarna är av hönsnät.
Jag använder spoltråd när jag virar på allt material.

Kram Mariette

Anonym sa...

Var kan man köpa dessa stommar till dom gjutna med pinne i

Tulipa sa...

Hej.

Vi tillverkar dem själva.

Med vänliga hälsningar Mariette

Solveig sa...

Så fina granar 😊 Har du gjort hela stommen jag menar Gran delen i hönsnät och trätt in gran kvistarna eller bara lindat fast dom ?