söndag 3 september 2017

Samtidigt som hösten sagt sitt Hej!


Vilken solig sensommarhelg!

Jag har varit ute så mycket jag bara kunnat och lagt alla måsten inomhus åt sidan.
För om en sak är säker så är det ju att de regniga dagarna kommer igen.

Efter jobbet igår var jag ute och sprang. Sen tog jag cykeln och trampade ner för vägen en liten bit och plockade lite "pynt"att lägga på lördagsbordet.

Bara för att jag ville.
En anledning som är god nog.


För mig är det livskvalitè att ha allt utanför dörren som jag uppskattar.

Skog, åkrar, blommor, trädgård och vattnet...

På morgonens joggingrunda (ja det blev två denna helg), så var det så otroligt fint.
Som en sån där sensommardag man drömmer om när man tänker på, och hoppas, att det ska bli sena vackra dagar när hösten samtidigt sagt sitt hej...
Men då, idag morse, så låg vattnet alldeles spegelblankt och stilla, det var inte en krusning på ytan och solen värmde som mitt i sommaren.

Magiskt är det enda ordet som finns.
September levererar!


Så ja, jag dukade lite extra höst piffigt igår.
Alltid kan man ju fira att det är lördag. Att solen skiner.
Att alla är friska och livet är fint.


Jag älskar dessa djupt röda facett ljuskopparna från Tine K.
Har dem framför Tv;n annars om kvällarna för de ger så varmt och fint sken.


Mycket fjärilar och dansande små löv denna helg...


Jag har plockat plommon idag.
Måste ta stegen jag burit in för min målning och klättra upp och plocka fler.
De har börjat mogna på bra nu av de senaste dagarnas solsken och värme.




Ser ni silverkulan...

Blänk i trädgården gillar jag.


Min helgstädning hann jag med i fredes, så skönt! och nya favoriten nu efter städning är denna från Klinta.
Rumssprayen.
 Och jag älskar denna med doft "Hallon & Kvitten".

Det är verkligen bästa alltså att spraya väldoft i huset när allt är nystädat och piffat!
Som pricken över i!


Nehej, nu har jag tomater i ugnen jag ska rusa ner till.
Testar ett nytt pastarecept från Daniel Lakatosz som lät så gott...
(han kom tvåa i Sveriges mästerkock när Catarina König vann)

Nästa vecka blir en fullspäckad vecka med roligheter,
Vi kommer att få flera nya leveranser till butiken och imorgon åker jag till Köpenhamn.

Ha en fin kväll.

Kram

1 kommentar:

Lena sa...

Åhh Köpenhamn.... flera år sedan sist jag var där.

Fina bilder du visar som alltid :)