lördag 26 januari 2013

Tulpaner, lördag och må bra!


Enkelt litet tulpantips!
Istället för att sätta dem rakt upp och ner i en vas, böj in dem i vasen/skålen istället.
Enkelt och fint.
Även avklippta under blomman är tulpaner vackert...låt dem flyta i en ljuslykta...
Flera på rad är fint..


Hallå på Er mina fina bloggläsare!

Hoppas ni har en skön helg!

Här har jag nu kommit hem efter en joggingrunda i skogen, jooobbigt att springa på snö, speciellt  utan broddar (som jag alltid har när det är halt!). 
Men jösses vad skönt det var, saves my soul många gånger!

Idag morse när jag kom till butiken hade värmepumpen stannat. Knappt tio grader var det, jag var inte riktigt klädd för det kan man säga... Så jag tänkte jag skulle baka bullar för att få upp värmen!
 Sagt och gjort, startade vi halv tio och så var de klara vid halv ett och redo att tas med hem efter stängning. Varma bullar till familjen och fikat. 
Inte dumt alls.

Nu blir det en stor kopp kaffe och lite lördagsröj!

Må så gott!

KRAM

6 kommentarer:

EvaB sa...

Tulpaner och nybakta bullar borgar för en fin lördagseftermiddag!
Kram Eva

Källeboda lantliv sa...

Så fiffigt ! Ja man kan använda dom till mycket arrangemang ...ingen värme .. Hu ! Då är det smart att baka .. Nytta med nöje .. Å, så gott ! Träning är du bra på .. Det ger energi för själen .. Trevlig helg ! Kram Jeanette

Anonym sa...

Lika härligt att läsa din blogg varje dag:) du levererar verkligen så härliga inlägg. Ha en härlig helg/Madeleine

anettan sa...

Det var ju fint att ha tulpanerna så. Hoppas du har en bra lördag. Kram Anette

Merja sa...

Snyggt! Tack för tipset:)

Chokladvillan 1910 sa...

Vad smart ! 2 flugor i en smäll. ;)
Familjen uppskattade det säker. ;)
Må så gott !
Kram Anki